Wednesday 29 October 2008

Huxley

Bismillahirrahmanirrahim~

Alhamdulillah, peperiksaan semakin menghampiri.
Terlalu banyak hikmah yang Allah tentukan menyebabkan diri ini tersentak, tersentuh, tersenyum, terkesima, tertanya-tanya, terhiba dan seribu satu perasaan hati yang lahir bukan dipaksa-paksa.

Saya bersyukur dikurniakan nikmat Iman dan masa.
Saya bersyukur dikurniakan sebuah keluarga yang cukup indah pada pandangan mata saya.
Saya bersyukur saya tidak dibiarkan bersendirian di sini.
Kakak-kakak senior yang sudi mengadakan 'mock' OSCA untuk kami adik-adik 'junior'mu.
Sahabat-sahabat serumah, dan semisi, (pencipta Arku,Neko kiut suke gym,Dayah sabar,prof Diba, Peoz auchmuty,Anis atlit,Fifi fokus) yang sering mengingatkan diri.
Ahli-ahli Uni D, ahli-ahli Turana Parade, ahli-ahli Birmingham Garden yang bakal berpindah,ahli-ahli on campus
Keluarga-keluarga warganegara Malaysia : Kak Nor, Kak Salmi, Kak As, Kak Sha, Kak Alma, Kak Lin, Kak Lina, Kak Nono, dll.

Apa tujuan saya menaip kali ini?
Saya tidak tahu.
Apa yang saya tahu, peperiksaan semakin menghampiri, tanah paling timur bakal saya jejaki, Malaysia tercinta di mana keluarga yang saya cukup cintai bermastautin, bakal saya temui, insya Allah...kalau nyawa masih Allah izinkan bermukim di jasad ini.

Sahabat...walau di mana sahaja engkau berada, engkau masih milik Tuhan.
Cantik Islammu, indah pekertimu, tinggi imanmu, tunduk tawadhu'mu dan taqwamu itu nilaian Allah buat kita.
Kadang-kala lama sungguh waktu ini berjalan kita rasakan, namun perhatikanlah,
bila tiba waktunya, engkau akan rasakan dunia ini terlalu sebentar, sekejap cuma.
Itu yang hati ini rasakan tika ini.
Betapa sekejap udara di Australia ini aku hirup, terlalu seketika aku bernafas, terlalu sedikit aku mengerah amal, terasa usia makin meningkat.
Berkatilah umurku ya Allah.
Rahmatilah hidupku ya Rahim.


P/s :
Saya dapat membaca blog seorang kakak senior yang baik hati.
Saya suka cara penulisannya yang santai, terus-terang dan comel.
Saya suka juga membaca blog akhawat yang saya sayangi.
Antara blog yang saya suka menjengah ialah hasil tulisan sahabat saya yang aktif di Sheffield.
Ada juga yang sibuk di Ireland.
Tiba-tiba saya teringat dengan Iman. Ya, Iman E105, M05L...
Iman yang latifah dan helwa, semoga terus dengan keimananmu, dan bertambah-tambah keimananmu.

Kosa kata :
Huxley : salah sebuah perpustakaan di the University of Newcastle, kesukaan tuan rumah blog ini.
Latifah : yang lemah lembut
Helwa : yang manis.
Kimian Avenue : tempat tuan rumah blog ini bermukim

mode : Baru balik dari Huxley yang indah pada pandanganku.

Salam ceria penuh kasih dari Kimian Avenue,
29 Oktober 2008

No comments: