Saturday 21 February 2009

Rumah Saya

21 Februari 2009, Sabtu
25 Safar 1430

Bismillahirrahmanirrahim....

Saya suka lihat matahari terbit,tapi tidak pasti apa kesannya kepada mata saya.
Saya suka lihat orang tersenyum dan tahu apa kesannya kepada hati saya.
Saya suka bunga ros, warnanya dan harumannya, pengaruh ummi dalam hidup saya.

Alhamdulillah, semalam setelah menelefon ummi, terubat sedikit kerinduan.
Pesanan ummi saya sampaikan dalam blog ini.

Insya Allah rumah lama keluarga saya di Muar akan disewa.
Perincian :

- 6 bilik + 5 bilik air
- 2 carporch untuk digunakan
- Halaman depan dan belakang rumah yang luas
- Kawasan rumah berpagar dihiasi dengan beberapa batang pokok buah-buahan (pokok kesukaan saya : rambutan gading ^ ^)
Terletak di tepi jalan - senang untuk akses kemudahan.
2 km dari pekan Parit Jawa (p/s : sahabat lama, tahu di mana rumah saya ini?)
berdekatan dengan semua kemudahan :
1. Masjid
2. Pejabat pos
3.Sekolah menengah, rendah, sekolah at-tanwiriah, tadika, pusat kegiatan guru
4. Balai polis
5.Klinik kesihatan

Keadaan rumah alhamdulillah sangat baik dan baru dicat.
Anggaran sewa : rm500 sebulan

Maka, kawan-kawan sekalian, sekiranya ada kaum keluarga atau sahabat handai mahupun kenalan sekalipun yang berminat untuk melihat keadaan rumah untuk menyewa, sila hubungi
nombor di bawah :

+6013 6518874
+606 9510703

Rumah itulah tempat kami semua membesar, mengenal erti pengorbanan ummi dan ayah.
Laman luas itulah tempat kami bermain, jatuh bangunnya kami daripada basikal mahupun pokok kedondong, masih tersemat kemas dalam lubuk memori.

Saya rindu rumah itu. Kehijauan desa, kemesraan emak dan anak-anaknya.
Oh ya, emak yang saya maksudkan itu jiran yang saya panggil emak, emak angkat saya.
Saya ada dua emak tapi ummi saya hanya satu dunia akhirat.
Saya ada dua abah, tapi ayah hanya satu dunia akhirat.

Salam ketenangan, salam perjuangan.

Kimian Avenue

No comments: